Hvordan returnerer jeg en vare?
1. Klikk på “Returnere et produkt”-knappen.
2. Velg varene du vil returnere og velge en grunn.
3. Velg ønsket returmetode – returkode eller printe ut returetikett.
4. Du kan nå skrive ut returetiketten eller bare lagre returkoden på din mobiltelefon.
5. Pakk det du vil returnere og lever pakken som vanlig på et av PostNord sine utleveringssteder (MyPack-stasjon)
6. Ikke glem å be om kvittering for returen. Og du er ferdig!
Hvordan returnere varer med returkode?
Velger du retur med kode, trenger du ikke skrive ut noe. Bare lagre retur QR-koden på mobilen eller nettbrettet og presenter den for skanning når du leverer pakken. På stedet du leverer pakken vil personalet skrive ut returetiketten på dine vegne og feste den på pakken.
Hvordan returnerer man varer med en returkode?
Hvis du velger å returnere varer med en returkode, viser vi deg returkoden umiddelbart og sender den til deg via e-post. Du kan også altid finne den under dine returer i din kontomeny. Bare presenter koden for skanning på enheten din når du overleverer pakken. De ansatte på hentestedet vil da skrive ut returetiketten på dine vegne og feste den på pakken.
Hvordan finner jeg returkoden eller returskjemaet som jeg genererte?
Hvis du ikke kan skrive ut returetiketten eller lagre returkoden umiddelbart etter at du har opprettet returen, kan du når som helst finne den under “Dine returer” i kontomenyen.
Hvor lenge er returkoden gyldig?
Hver returkode er gyldig i 40 dager. Hvis du har lagret koden og ikke har hatt tid til å levere pakken din i løpet av denne tiden, kan du finne en gyldig kode under “Dine returer” i kontomenyen. Returkoden som vises på kontoen din er alltid gyldig.
Hvordan pakke varene?
Pakk varene i originalemballasjen og legg dem i en passende eske sammen med den ene delen av returetiketten. Du kan gjerne bruke esken varene ble sendt i, eller en annen boks om du ønsker det. Lukk boksen godt.
Du leverer returen som vanlig på et av delivery company utleveringssteder . Ta vare på kvitteringen du mottar for returen, dette kan være nyttig hvis du trenger å kontakte oss senere angående returen.
Returnere varer fra en Klestilbud Partner
Hos Klestilbud kan du alltid returnere varer du har bestilt helt gratis, dette gjelder også varer fra en Klestilbud Partner. Du kan som vanlig returnere produktet innen 100 dager fra bestillingsdato. Du trenger ikke registrere returen på din kundekonto når du skal returnere produkter fra en Klestilbud Partner.
Vær nøye med å sende retur på varer fra en Klestilbud Partner separat fra dine andre returer til Klestilbud. Husk også å bruke returseddelen som kom med varen.
Returskjemaet for produkter fra en Klestilbud Partner skiller seg fra et vanlig returskjema fra Klestilbud. Du kjenner de enkelt igjen ved å se at det står “Klestilbud Partner” øverst på returskjemaet. Du leverer din retur som vanlig på et av PostNord sine utleveringssteder.
Behold kvitteringen du mottar for din retur, denne kan være grei å ha dersom du skulle trenge kontakte oss senere angående din retur.
Husk at returen kun er gratis dersom du anvender tilbehørende returskjema gitt av Klestilbud Partner og leverer returen til PostNord.
Jeg finner ikke mitt returskjema
Dersom du allerede har registrert din retur, går det ikke å registrere samme varer i retur en gang til. Du finner dine allerede registrerte returer samt returskjemaet under rubrikken “Returer” inne på din kundekonto.
Hvordan bytter jeg en vare?
Hos Klestilbud kan du bytte varer ved å returnere uønsket vare og legge inn en ny bestilling på ønsket vare på vår nettside.
Det er dessverre ikke mulig å sende en vare i retur og motta en annen størrelse automatisk.
Når vi mottar returpakken blir kjøpsbeløpet tilbakebetalt/slettet fra fakturaen. Du bestemmer selv om du vil vente på tilbakebetalingen før du legger inn en ny bestilling. Vær oppmerksom på at varen kan bli utsolgt.
Når mottar dere min retur?
En retur til Klestilbud kan ta fra en til tre uker. Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har mottatt din retur. Vær oppmerksom på at en return kan stå som returnert på sporingslinken, det betyr ikke at den er kommet tilbake til lageret vårt. Vi ber deg derfor om tålmodighet når du returnerer en bestilling til oss, vær obs tiden nevnt ovenfor.
Dersom det er gått mer enn tre uker siden du returnerte pakken og du har enda ikke mottatt bekreftelsen, ber vi deg ta kontakt med oss ved å trykke på et av kontaktsymbolene nedenfor.
Hvordan blir jeg refundert ved retur?
Så snart din retur er kommet frem og godkjent på vårt lager, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til deg. Det kan ta opptil fem virkedager (mandag til fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto.
Hvordan tilbakebetalingen foregår kommer an på hvilken betalingsmåte du benyttet deg av. Har du benyttet deg av kortbetaling, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort. Husk at det kan ta 5 virkedager før beløpet er synlig på din konto/ditt kredittkort.
Dersom du har brukt VIPPS som betalingsmåte vil tilbakebetalingen automatisk gå tilbake til kortet som er koblet til din VIPPS konto. Husk at det kan ta 5 virkedager før beløpet er synlig på ditt kredittkort.
Har du brukt PayPal som betalingsmåte, blir pengene for din retur tilbakebetalt til din Strips-konto. Ved å logge inn på din Strips-konto kan du selv bestemme om du vil beholde pengene der eller videreføre dem til din bankkonto.
Betalte du for din ordre med faktura og i ettertid bestemte deg for å returnere deler av eller hele din bestilling, ber vi deg underveis i returprosessen på hjemmesiden om å oppgi kontonummeret du ønsker å få tilbakebetalt til. Det samme gjelder om du har benyttet deg av forhåndsbetaling.
Ved bruk av gavekort blir pengene refundert til din Klestilbud-konto.
Vi minner om at det kan ta opptil tre uker fra du leverer inn en returpakke til vi mottar denne.
I noen tilfeller kan det være at du blir refundert allerede ved scan når du har overlevert din returpakke til PostNord.
Dersom du har registrert din retur flere ganger for samme bestilling kan det være at kun noen få av varene blir refundert ved scan, da det kun var disse varene som var registrert på returlappen klistret utenpå pakken. De resterende varene i returpakken vil refunderes på vanlig måte ved mottak på varelager.
Vi ber deg derfor om tålmodighet da det kan ta opptil tre uker fra du leverer inn en returpakke inntil vi mottar den. Dersom du ikke har fått en returbekreftelse innen denne tiden ber vi deg ta kontakt med våre kundebehandlere.
Vi vil gjøre deg oppmerksom på at tilbakebetaling ved kortbetaling i disse tilfellene kan være synlig ved bestillingsdato i din nettbank. Vi ber deg derfor også sjekke ved bestillingsdato for din tilbakebetaling dersom du ikke finner denne ved refunderingsdato. Vi ber deg sjekke for tilbakebetalingen i din nettbank, da det ikke alltid er like synlig i mobilbank.
Må jeg betale faktura for varene jeg returnerer?
Når du bestiller med faktura har du 30 dagers betalingsfrist. Dersom du leverer returen til PostNord innen betalingsfristen trenger du ikke betale for de returnerte varene. Du trenger da kun betale for de varene du beholder.
Du bruker den originale fakturaen, men trekker fra prisen for varene du har returnert. Dersom du har brukt en rabattkode med prosent, kan du trekke fra prosenten fra varene du beholder.
Dersom du returnerer varer etter 30 dager ber vi deg betale hele fakturaen og deretter få pengene refundert når vi har mottatt din retur.
Dersom du ønsker kan du vente med å betale til du får en korrigeringsfaktura fra oss. Korrigeringsfakturaen sammen med den originale fakturaen gi deg det oppdaterte beløpet, da den viser hvor mye vi har slettet fra den originale fakturaen. Denne fakturaen vil først komme når varene er ankommet i retur på vårt varelager. Vi minner om at returtiden er på en til tre uker.
Du finner en oversikt over varene og betalingsinformasjon på din ordre inne på din kundekonto.
Kan jeg returnere et munnbind?
Vi anser munnbindene i tøy som et hygieneprodukt, og de kan derfor ikke returneres, selv innenfor returretten.
Har noen brukt munnbindet før?
Nei. Vi aksepterer ikke retur av munnbind, så du kan derfor være sikker på at munnbindet du mottar ikke har vært brukt av noen andre.
Hvordan rengjøre/vaske et munnbind?
Vaskeinstruksjoner for munnbindet er beskrevet på produktsiden på samme måte som for andre tekstilprodukter. I tillegg finner du vaskeinstruksjoner på produktets merkelapp.”
Kan jeg bruke en annen eske for å returnere?
Det går helt fint om du returnerer uten Klestilud-esken. Det viktigste er at du bruker en emballasje som gir samme beskyttelse, for eksempel en annen passende eske, og at denne er godt lukket.
Dersom returen gjelder sko må disse returneres sammen med original skoeske.
Klistre returslippen utenpå og lever retursendingen der du hentet den, eller en annen MyPack-stasjon.
Hva skjer med mitt gavekort etter en retur?
1. Betalte du for hele bestillingen med et gavekort?
I så fall vil det bli lagt tilbake til din gavekortsaldo på din kundekonto hos Klestilud Du kan bruke det på din neste bestilling av kvalifiserte varer. Du kan når som helst sjekke det tilgjengelige beløpet under “Gavekort”.
2. Har du betalt for bestillingen ved å kombinere et gavekort med en annen betalingsmetode?
Ditt gavekort kan benyttes på kjøp av moteartikler. Når du returnerer en eller flere av disse varene, får du pengene tilbakebetalt til den andre betalingsmetoden du valgte i kassen da du bestilte. Hvis du for eksempel har brukt både et betalingskort og et gavekort, vil du få pengene tilbakebetalt til betalingskortet ditt, og ditt gavekort vil bli brukt på de beholdte moteartiklene.
Hvis beløpet på ditt gavekort er større enn beløpet som brukes fra den andre betalingsmetoden, vil det bli refundert til din gavekortsaldo.
3. Har du betalt for bestillingen med faktura og gavekort? Dette gjelder kun for markeder der Klestilud tilbyr faktura som en betalingsmetode.
Hvis du har brukt ditt gavekort til kvalifiserte moteartikler for en del av bestillingen og valgt fakturabetaling for det resterende beløpet, og du returnerer en vare, vil det åpne beløpet på fakturaen bli redusert.
Hvis gavekortbeløpet er større enn det åpne beløpet på fakturaen, vil du få refundert din gavekortsaldo.
Kan jeg returnere flere bestillinger sammen?
Kan jeg returnere varer fra forskjellige bestillinger? - Ikke noe problem. Før du returnerer, vennligst les disse viktige retningslinjene:
Retur av varer fra Klestilbud
Dersom du har flere bestillinger levert direkte av klestilbud, kan du sende de tilbake til oss i én pakke. Husk å legg alle de ulike returskjemaer som beskriver de ulike varene i pakken, og klistre en av returetikettene på pakken.
Dersom en enkelt bestilling er levert i flere pakker, gjelder det samme – bare legg alle returskjemaene som tilsvarer varene i samme pakke, og send den ved å klistre en av returetikettene på pakken.
Retur av varer fra klestilbud Partner
Dersom bestillingen din også inneholder varer fra klestilbud Partner, vennligst send de tilbake til Klestilbud Partner i en egen pakke ved å bruke skjemaet som er inkluderte i pakken.
Hvis du mangler et returskjema for din vare fra klestilbud Partner, er det bare å ta kontakt med oss så vil raskt ordne med å gi deg et nytt returskjema.
Du kan sjekke din bestillingsoversikt i kundekontoen for å se om du har bestilt en klestilbud Partner vare.