Hvor er min bestilling?

Vi vil informere deg om forventet leveringstid på bestillingen i kassen og i e-posten med ordrebekreftelsen – denne tiden kan variere avhengig av de valgte varene og forsendelsesmetoden. Du kan finne et mer nøyaktig leveringsestimat i leveringsbekreftelsen som sendes til e-postadressen din når bestillingen er på vei.

Pakker fra Klestilbud sendes med MyPack, som er en tjeneste levert av PostNord Logistics AS. Så snart pakken din overleveres PostNord mottar du en e-post med pakkens sendingsnummer.

Hva er Mypack?

  • Du kan selv velge utleveringssted i kassen.
  • Du vil motta en sms med hentekode når pakken din er klar for henting.
  • Husk legitimasjon og hentekode når du henter pakken.
  • Med sendingsnummeret kan du til enhver tid spore pakken på PostNord sine nettsider
  • En oversikt over de ulike utleveringsstedene til MyPack finner du her.

Etter bestilling har du mulighet for å tilpasse leveringen på my.postnord.no:

  • Finn ut hvor din pakke er
  • Endre til et annet utleveringssted (FlexChange)
  • Gi fullmakt til den som evt. skal hente pakken for deg
  • Forleng tiden pakken kan ligge på utleveringsstedet ditt

Vi tilbyr dessverre ikke ekspresslevering og har ikke mulighet å fremskynde pakker. Det kan noen ganger ta noen dager før bestillingen din blir sendt, du vil få oppdatert informasjon om forventet leveringstid når du har gjennomført din bestilling samt i sporingslinken.

Vær oppmerksom på at pakken kan leveres til et utleveringssted etter et mislykket forsøk på hjemlevering. Dette kan skje uten varsel, men du kan bruke din sporingslink for å finne din pakke.

Når blir min bestilling sendt?

Vi vil informere deg om forventet leveringstid på bestillingen i kassen og i e-posten med ordrebekreftelsen – denne tiden kan variere avhengig av de valgte varene og forsendelsesmetoden. Du kan finne et mer nøyaktig leveringsestimat i leveringsbekreftelsen som sendes til e-postadressen din når bestillingen er på vei.

Det kan noen ganger ta noen dager før bestillingen din blir sendt, du vil få oppdatert informasjon om forventet leveringstid når du har gjennomført din bestilling samt i sporingslinken.

Du vil motta en e-post når pakken forlater vårt lager. Om du ikke har mottatt pakken din etter syv virkedager (mandag til fredag) fra å ha mottatt e-postbekreftelsen, kan du kontakte vår kundeservice.

Klestilbud Partner

Akkurat som vanlig Klestilbud-forsendelser, vil vi gi deg den estimerte leveringsdatoen når du legger inn bestillingen. Du vil også motta en e-postbekreftelse med en sporingslink når pakken sendes fra lageret. Gjennom denne lenken kan du finne ut den eksakte leveringsdatoen så snart den er planlagt av av logistikk leverandøren.

Sporingslinken aktiveres innen maksimalt 3 virkedager.

Når sporingslenken er aktiv, ikke bekymre deg hvis den ikke oppdateres daglig. Den vil bli oppdatert igjen i løpet av de neste dagene. Hvis det ikke er nye oppdateringer innen 5 virkedager, vennligst kontakt vår kundeservice gjennom kanalene nedenfor når som helst.

Frakt og toll*

Hos oss får du fri frakt på bestillinger over 449 kr ved standard levering*. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 59 kr.

Hvis du returnerer hele ordren, vil vi også refundere fraktkostnaden**.

*Gjelder ikke dersom det er valgt hjemlevering eller en eller flere av varene er markert med langdistanse levering.

**Ved hjemlevering og langdistanse levering vil ikke fraktkostnaden bli refundert.

Levering til Jan Mayen og Svalbard

Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).

Levering før jul

Vi jobber så fort vi kan for å få alle pakkene frem til oppgitt leveringsdato i ordrebekreftelsen. Under ‘Mine bestillinger’ kan du holde deg oppdatert på estimert leveringsdato. Husk at det kan ta opptil to dager før varen forlater vårt lager, men dette påvirker ikke den aktuelle leveringsdatoen som er oppgitt i din ordrebekreftelse. Når du har mottatt en e-post om at din ordre er sendt fra lager, kan du følge ordren via den oppgitte sporingslinken.

Vår kundeservice kan dessverre ikke fremskynde din ordre eller gi deg annen informasjon enn det du selv kan finne via sporingslinken.

Hvis du bestiller før 15. desember kl. 07:30 kan du få varene levert før jul.

Merk at disse datoene kun gjelder for varer som leveres av Klestilbud, og vi kan ikke garantere samme leveringstid for partnervarer og langdistanse levering . På produktsiden kan du se om varen leveres av Klestilbud, partner eller med langdistanse levering. For å vite når et partnerprodukt blir levert, kan du kontrollere leveringstiden når du bestiller.

På grunn av værforhold og et større pakkevolum enn vanlig, så kan uforutsette forsinkelser forekomme. Vi ber om forståelse og beklager så mye hvis forsinkelser skulle forekomme.

Husk også at mange av hentestedene har begrensede åpningstider rundt juletider.

Hjemlevering

For å levere pakker på en bedre måte prøver vi nå ut en ny mulighet:

Hjemlevering med PostNord uten signatur.

Vi tilbyr hjemlevering for 99kr på alle ordre under 449kr, og for bare 59kr for alle ordre over 449kr.

Hvordan virker det?

  • I steg 2 ved kassen: Adresse, Sett hjemlevering som valg.
  • Fyll inn din informasjon (Oppgi telefonnummer for å motta oppdatering og leveringsbekreftelse via SMS)
  • Legg inn bestillingen, PostNord vil informere deg om leveringsdato og organisere selve leveringen.

Hva er hjemlevering?

  • Pakken blir i utgangspunktet levert uten personlig kontakt og uten signatur
  • Levering skjer mellom 08-21 og blir enten levert på dørmatte eller i postkasse.
  • Før levering vil du motta en SMS om at pakken er på vei og hvordan vi leverer den
  • Du skal ikke trenge å være hjemme for å få leveransen med mindre du blir kontaktet av PostNord om dette.
  • Bor du i nærheten av en “PostNord Pakkeboks” vil den kunne bli levert her, du vil da motta instrukser for dette.
  • Enkelte øyer og noen usentrale strøk tilbys det ikke hjemlevering.
  • Vennligst sjekk listen med postnumre vi ikke tilbyr tjenesten til her

Hva skjer dersom du ikke er der når leveransen finner sted?

Hvis du ikke er hjemme når bestillingen din kommer, vil PostNord legge igjen den på et trygt sted utenfor huset hvis dette er mulig. Dette kan for eksempel være på verandaen. Hvis det er behov for en kode for å få tilgang til bygningen din, må du legge den til som et adresse tillegg i kassen. Hvis du ikke finner et trygt sted de kan legge pakken vil bestillingen din bli fraktet til et hentested, og du vil motta en melding om hvor du kan hente pakken.

Langdistanse levering

Klestilbud tilbyr nå muligheten til å velge blant et bredere utvalg av varer med å tilby langdistanse levering. Denne nye leveringstjenesten lar deg kjøpe nesten alle produkter og størrelser som er på lager, uansett hvor det er lagret, for en pris på 39 kr.

Hvis bestillingen din ikke oppfyller minimumsverdien, vil vi bare belaste deg avgiften for langdistanse leveringen.

Vær oppmerksom på: Fordi varer med langdistanse levering må sendes fra et lager lenger unna, tar det de en dag eller to lenger å nå deg.

Hvordan vet jeg hvilke varer som blir sendt med langdistanse levering?

Når du leter etter varer og ser langdistanse levering logoen betyr det at du kan få din foretrukne vare bare ved å vente litt lenger! Du kan også bruke leverings filteret i butikken for å inkludere eller ekskludere varer som blir sendt med langdistanse levering mens du leter etter ditt neste kjøp.

Hvis bestillingen din inneholder både varer med standard og langdistanse levering, vil du motta varene i forskjellige pakker.

Vær oppmerksom på: Varer med langdistanse levering kan bli kvalifisert for standardlevering, avhengig av tilgjengelighet på lager (også omvendt)

Hvordan returnerer jeg en vare som er levert med langdistanse levering?

Returprosessen for varer med langdistanse levering er den samme som vanlig! Du kan returnere ubrukte varer innen 100 dager, gratis. Hvis du også har varer med standard levering som du ønsker å returnere, kan du gjøre det i samme boks.

Postnummer ekskludert fra hjemlevering

Nedenfor finner du en listen over postnummer som vi for øyeblikket ikke kan tilby hjemelevering hos:

Din postkode er 3…

Din postkode er 4…

Din postkode er 5…

Din postkode er 8…

Varer solgt og sendt av butikker

Under den nåværende helsekrisen støtter vi butikker over hele landet. Så mens de er stengt, kan du trygt bestille mange av varene deres gjennom oss (avhengig av tilgjengelighet), og butikken vil motta inntektene. Vi tilbyr plattformen, de tar seg av levering, og for deg forblir shopping enklet og grei.

Hvordan kan jeg vite om en vare sendes av en butikk?

Hvis en vare er tilgjengelig direkte fra en butikk, får du beskjed på selve produktsiden: “Denne varen selges og sendes direkte fra en butikk #supportthestores”.

Du kan også se hvilke varer du allerede har kjøpt fra en butikk på din kundekonto. Disse varene vil være tydelig merket med navnet på butikken som solgte dem til deg.

Hvis du har en kombinasjon av Klestilbud og butikkvarer i bestillingen din, er det mulig disse sendes til deg i separate pakker.

Hvordan kan jeg returnere en ordre fra en butikk?

Du kan returnere varer som selges og sendes fra en butikk gratis innen en periode på 100 dager – akkurat som enhver annen Klestilbud-ordre. Vi ber bare om at du returnerer varene direkte til butikken som sendte dem.

For å returnere, pakker du bare varene du ønsker å returnere i esken og legger den vedlagte returetiketten på esken. Bruk av vedlagte etikett garanterer at retur kommer til riktig adresse.

Oppbevar kvittering for retur til refusjonen din er behandlet, noe som kan ta opptil 14 dager etter at lageret har mottatt varen din.

Ulike bestillinger levert i en pakke

Noen ganger vil vi sende dine bestillinger samlet for å levere varene dine på en raskere og mer miljøvennlige måte.

Hvordan returnerer jeg varer fra forskjellige bestillinger?

Hvis du trenger å returnere varer fra forskjellige bestillinger, kan du pakke dem alle i én returpakke. Hvis du ikke er sikker på hvilken vare som hører til hvilken ordre, kan du alltid sjekke dette på kundekontoen din.

Hvordan betaler jeg for bestillinger som ble levert sammen?

Hvis du har valgt å betale for bestillingene dine med faktura, vær oppmerksom på at alle bestillinger skal betales separat, selv om de ble levert samlet. Du kan gjøre det ved å legge til ordrenummeret til bestillingen du ønsker å betale i meldingsfeltet. Dette vil sikre at betalingene dine blir registrert riktig hos oss.

Jeg har mottatt en artikkel som jeg ikke bestilte

Vi beklager hvis vi sendte deg noe du ikke bestilte.

Vennligst send feil vare til oss og bruk grunn 9, som sier at det ikke er den varen du har bestillt.

Du kan opprette en retur på din konto under “Returnere varer” der vil du kunne lage et returskjema du kan printe ut og bruke til å returnere varen. Du kan lese mer om hvordan du returnerer her

Dersom du ikke har tilgang til printer, vennligst ta kontakt med oss og vi vil sende deg et returskjema per post.

Den feilleverte artikkelen ble levert i stedet for et element du bestilte? Vennligst bestill artikkelen du ønsket på nytt. Hvis du allerede har betalt for bestillingen vil du bli refundert så snart vi har mottatt og behandlet din retur. Du kan lese mer om hvor lang tid det vil ta før du ville kunne motta din tilbakebetaling her