Hvordan du tilbakestiller ditt passord
Hvis du har glemt passordet ditt, kan du bare klikke på “Glemt passord?” når du kommer til påloggingsskjermen. Skrive inn e-postadressen din og trykke “Få tilbakestillingslenke” for å motta en e-post med en link (vær oppmerksom: e-posten kan ta litt tid å nå deg og kan havne i søppelpost-/søppelpostmappen). Linken er aktiv i 3 timer, og den kan kun brukes én gang. Klikk på linken i e-posten når du mottar den, og du vil bli bedt om å skrive inn et nytt passord. Du kan deretter bruke det nye passordet til å logge inn på Klestilbud-kontoen din.
Hvis du ikke har glemt passordet ditt, men bare ønsker å endre det, kan du gjøre dette på kontoen din. Klikk “Endre” for å gjøre endringen.
Legge inn bestilling
1. Legge til varer i handlekurven
a) Når du bestemmer deg for et produkt og den ønskede størrelsen og fargen, kan du legge den i handlekurven ved å trykke på “kjøp”.
Vær oppmerksom på at varene i handlekurven ikke er reservert før du har fullført kjøpet.
b) Når du klikker på ikonet i øverste høyre hjørne som ser ut som en veske, kommer du til handlekurven.
Din handlekurv inneholder en oversikt over artiklene du har valgt. Her kan du raskt og enkelt se hva du har lagt til i handlekurven og endre størrelse, antall og farge. Du ser også totalene for varene og forventet leveringsdato.
2. Fullføre bestillingen
Klikk på “Gå til kassen” for å fullføre bestillingen. Kassen består av fire trinn:
Trinn 1 – Innlogging: Først må du logge på kontoen din. Du hopper automatisk over dette trinnet hvis du allerede er logget inn.
Trinn 2 – Adresse: Du kan få pakker levert til din adresse eller velge et utleveringssted. Dersom du ønsker hentested. Skriv inn din hjemmeadresse og velg ønsket leveringssted fra listen eller på kartet. Klikk på “velg” for å fortsette. Du ser nå din valgte leveringsadresse og din faktureringsadresse. Dersom du ønsker hjemlevering som valg. Fyll inn din informasjon (Oppgi telefonnummer for å motta oppdatering og leveringsbekreftelse via SMS) PostNord eller Bring vil informere deg om leveringsdato og organisere selve leveringen. Rediger dine valg ved å klikke på pennen. Når du er fornøyd med valgene dine, klikker du på “Videre”. Du hopper automatisk over dette trinnet hvis du allerede har valgt leveringssted/hjemlevering. Du kan alltid gå tilbake til dette trinnet hvis du klikker på “Adresse” i oransje farge øverst.
Trinn 3 – Betalingsmåte: Du velger deretter betalingsmåte. Når du har valgt betalingsmåten din, klikker du på “Videre”. Du hopper automatisk over dette trinnet hvis du tidligere har valgt betalingsmåter. Du kan alltid gå tilbake til dette trinnet hvis du klikker på “Betaling” i oransje farge øverst.
Trinn 4 – Bekreft: I det andre trinnet vil du se en oversikt over bestillingen din. Du kan se om bestillingen vil bli delt inn i flere pakker, og beregnet leveringstid. Klikk på det lille merket ved siden av et produkt for å fjerne det fra bestillingen din. Hvis du vil legge til flere varer i bestillingen, klikker du på “Klestilbud” øverst på siden for å komme tilbake til butikken. Når du går tilbake til sjekken, har dine tidligere valg blitt lagret. Klikk på pennene for å gå tilbake og endre dine valg. I boksen “Rabattkode eller gavekort” skriver du inn koder. På bunnen vil du se din totale sum. Klikk på “Send bestilling” for å bekrefte bestillingen din.
Trinn 5 – Ferdig: Når du har kommet til dette trinnet, er bestillingen din registrert!
3. Etter din bestilling
Etterpå vil du motta en bekreftelses-epost med ordreoppsummering og betalingsinformasjon. Samme informasjon kan også vises i “Min konto”.
Når bestillingen blir sendt, vil du motta en ny e-post. Meldingen inneholder en sporings-ID som du bruker til å spore pakken.
Registrer deg som kunde
Du kan selvfølgelig bruke den tiden du ønsker til å klikke deg gjennom vårt sortiment uten forpliktelser. Skulle du så finne det perfekte produktet og ønske å gjennomføre en handel, må du først registrere deg som Klestilbud-kunde.
Øverst i høyre hjørne klikker du på Logg inn, deretter “Ny kunde? Registrer deg nå” som tar deg til registreringssiden. For fullstendig registrering vil du måtte oppgi:
- E-postadresse – for ordrebekreftelser osv. (kan evt. droppe osv.)
- Selvvalgt passord
- Fakturaadresse
- Leveringsadresse (dersom annen enn fakturaadresse)
- Telefonnummer – er frivillig, og lar deg motta hentemelding for din bestilling på SMS
Trykk på “Registrere”-knappen for å bekrefte dine opplysninger. Det er viktig at du husker både passordet og e-postadressen du oppga. Disse opplysningene vil du trenge neste gang du logger inn.
Min ønskeliste
Dersom du er logget inn på din Klestilbud-konto, så kan du bruke ønskelisten til å lagre produkter du liker, til senere. Bruk av ønskelisten har mange fordeler:
- Vi gir deg beskjed dersom produkter på ønskelisten reduseres i pris
- Vi gir deg beskjed dersom en ønsket størrelse er tilbake på lager
- Du kan enkelt flytte produkter mellom ønskelisten og handlekurven
For å sette produkter på ønskelisten trykker du «Sett på ønskelisten» fra produktsiden.
Allerede lagrede produkter finner du på “Ønskeliste”, øverst til høyre på Klestilbuds hjemmeside.
Logg inn på din konto
For å kunne bruke alt Klestilbud har å tilby må du være registrert og logget inn. For å logge inn på din kundekonto trykker du på Logg inn øverst i høyre hjørne. Fyll inn e-postadressen og passordet du oppga da du registrerte deg. Om du har glemt passordet ditt, kan du bruke “glemt passord” funksjonen til å skape et nytt passord.
Du kan logge ut av din konto øverst i høyre hjørne på siden, fra dropdown-menyen under “Min konto”. Herfra velger du Innlogget som “Ditt navn” – Logg ut.
Her Kan du lese mer om hvordan du oppretter en kundekonto.
Endre adresse og personlige opplysninger
Under “Din konto” kan du endre adresser og personlige opplysninger.
Du kan endre eller legge inn nye faktura- og leveringsadresser under “Adresser“. Husk at både faktura- og leveringsadressen må være korrekt i det du legger inn en bestilling. Vi kan ikke endre leveringsadresse på en bestilling etter bestillingen er sendt.
Hvordan lagrer jeg fakturaadressen min?
- Trykk “Endre fakturaadresse”
- Fyll ut alle felter merket med
- Bekreft ved å trykke “Lagre adressen”
- Om du ikke legger inn en egen leveringsadresse, blir fakturaadressen brukt som leveringsadresse
Hvordan lagrer jeg en leveringsadresse som avviker fra fakturaadressen?
- Trykk “Opprett ny leveringsadresse”
- Fyll ut alle felter merket med
- Bekreft opplysningene ved å trykke “Lagre adressen”
Dersom du vil endre dine personlige opplysninger som e-post adresse, navn, fødselsdato eller mobilnummer kan du gjøre dette under “Personlige opplysninger”
Hvordan endre min e-post adresse?
Når du ber om e-postadresse endring sender vi en e-post til din gamle e-postadresse. Her finner du en link hvor du kan bekrefte at det er du som har bedt om endringer. Hvis du mottar denne e-posten og ikke har bedt om å endre e-postadresse din vennligst følge instruksjonene i e-posten.
Vær oppmerksom: Det kan ta opptil 3 timer før du mottar e-posten. Husk også å sjekke SPAM mappen din. Linken er aktiv i 3 timer. Hvis det har gått over denne tiden vennligst be om en ny på kontoen din.
Hvordan sletter jeg min brukerkonto?
Dersom du ønsker å slette din konto hos oss vennligst send inn din forespørsel via din konto.
Vær oppmerksom på at vi bare kan slette din konto dersom:
- Det ikke er noen åpne beløper hos oss.
- Du ikke har beløp som skal tilbakebetales til deg.
- Du ikke har gavekort beløp gjenstående på din konto.
- Ingen av dine pakker er på vei til deg.
Dersom din konto faller innenfor betingelsene over kan vi ikke gjennomføre slettingen umiddelbart. Når det er mulig, vennligst løse eventuelle åpne saker hos oss. For tilbakebetaling og pakker i leveranse til deg, ber vi deg vennligst om noe tålmodighet. Dersom du bestilte for mindre en 30 dager siden, vil din konto bli slettet så raskt returperioden på 100 dager er over.
Har du flyttet til et annet land?
Du trenger da ikke å lage en ny konto. Logg inn med din e-post og passord på Klestilbud siden i det landet du handler fra og legg til din nye faktura og leveringsadresse.
Meld meg av nyhetsbrevet
Dersom du ønsker avslutte ditt abonnoment på nyhetsbrevet kan du klikke på “Meld meg av nyhetsbrev” som står i bunnen av eposten.
På din kundekonto under “Mitt nyhetsbrev” kan du melde deg på og av nyhetsbrevet og annen reklamepost fra Klestilbud.
Hva du bør vite om phishing-e-post
Dessverre er e-postsvindel et alvorlig problem som noen ganger også rammer oss. I slike e-poster, også kjent som phishing-angrep, utgir svindlere seg for å være pålitelige virksomheter, og bruker ofte elementer som en firmalogo og et kjent design for e-post mal for å lure brukere til å dele sensitiv informasjon eller utføre skadelige handlinger. Eksempler på slike e-poster kan være falske ordrebekreftelser og betalingspåminnelser.
Besøk ALDRI lenker og åpne ALDRI vedlagte filer i e-poster som ser mistenkelige ut.
Ting du bør være oppmerksom på:
Stavefeil eller grammatiske feil; disse e-postene er vanligvis autogenererte eller dårlig oversatt.
Avsenderens e-postadresse. Denne bør samsvare med domenet til selskapet eller enheten de hevder å representere.
Hvordan de tiltaler deg. Hos Klestilbud bruker vi for eksempel alltid navnet ditt (f.eks. “Hei Jonas”). Hvis det bare står “Kjære bruker/klient”, bør du fatte mistanke!
Før du klikker på lenker for å dele informasjon, kan du i tillegg logge deg inn på den offisielle appen eller nettsiden til selskapet eller tjenesten de hevder å være fra (ikke trykk på noen link, men skriv inn den offisielle nettadressen i nettleseren), og se etter varsler der først.
Mistenker du at svindlere kan ha fått tak i personopplysningene dine?
Da anbefaler vi at du endrer passordet ditt så snart som mulig. Dette gjør du ved å gå til “Endre kontaktdata”. Sjekk også innloggingsinformasjonen din til andre viktige kontoer (f.eks. nettbank) og endre denne om nødvendig.
Hvis du har andre spørsmål om phishing via e-post, kan du ta kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne.
Er mine passord og brukernavn trygge på Klestilbud sin hjemmeside?
I følge vår personvernerklæring er ditt passord og brukernavn trygg på vår side og Klestilbud vil ikke bruke de til noe annet formål.
Dersom Google anbefaler å endre ditt passord og brukernavn på vår hjemmeside er ikke dette knyttet til et sikkerhetsbrudd fra Klestilbud`s side. Dette er en funksjon i Google Chrome som verifiserer dersom et passord, for alle hjemmesider du har logget inn på, har vært en del av et sikkerhetsbrudd.
Når du logget inn på vår hjemmeside gjenkjente Google Chrome at passordet eller brukernavnet du brukte muligens vært del av et sikkerhetsbrudd de kjenner til.
Vennligst besøk Google`s sikkerhetsblogg for mer informasjon.
Hvordan får jeg tilsendt min data?
Dersom du ønsker å se din ordrehistorikk, adresser lageret for dine ordre, se eller endre varer på din ønskeliste, vennligst gå til din brukerkonto. Du vil også ha muligheten til å se og endre informasjonen vi har lagret angående dine favorittmerker og størrelser, samt administrere nyhetsbrev og e-post abonnement.
Dersom du ønsker å få tilsendt en nedlastbar fil med oversikt over din brukerkonto data som inkluderer kontaktinformasjon, ordrehistorikk, ønskeliste og en oversikt over når og hvordan du har kontaktet oss, kan du også be om dette på din brukerkonto. Når filen er klar, vil vi kontakte deg via e-post. Dette kan ta opp til 30 dager, men det går vanligvis raskere enn det.
Accessibility FAQ Statement
Et av Klestilbud`s løfter er å tilby den beste kundeopplevelsen til et så bredt publikum som mulig. Vi jobber aktivt med å tilby en tilgjengelig og brukervennlig nettside. Derfor introduserte vi nye funksjoner for å hjelpe alle til å nyte det beste av det vi kan tilby.
Vårt tilgjengelighets løfte
FNs konvensjon om rettigheter for personer med nedsatt funksjonsevne anerkjenner tilgang til informasjons- og kommunikasjonsteknologi, inkludert internett, som en grunnleggende menneskerettighet.
Derfor tilbyr vi på nettbutikken, produktsidene og kundekontoen nye funksjoner som alternativ tekst og skjermlesere som skal være tilgjengelige for alle, uansett hvilken enhet eller hjelpeteknologi våre kunder bruker.
Skjermleser og de alternative tekst funksjonene er former for hjelpemidler (AT) som er nyttige for personer som er svaksynte, analfabeter eller har lærevansker. Takket være en tale-funksjon kan folk få en verbal beskrivelse av en side, en spesifikk tekst, produktbildene og linkene de klikker på Klestilbud-nettsiden.
Per nå inneholder nettsiden vår tilgjengelighetsfunksjoner. Hvis du bruker Klestilbud-appen og vil aktivere tilgjengelighetsfunksjonene, vennligst gå til nettsiden.
Hvordan kan jeg aktivere skjermlesere på Klestilbud?
Du kan teste skjermleserne på Klestilbud-nettstedet ved å installere en av følgende app / plugin i nettleseren din:
VoiceOver macOS & iOS
ChromeVox Chrome plugin
NVDA Windows
JAWS ikke tilgjengelig gratis.
Klestilbud nyhetsbrev
Om du ønsker regelmessige oppdateringer om mote, trender, og Klestilbuds tilbudskampanjer kan du melde deg på vårt nyhetsbrev. Som abonnent mottar du også eksklusive tilbud reservert for våre nyhetsbrevsabonnenter. Du vil også få tilsendt personlige anbefalinger av produkter tror du vil like.
Du kan klikke her for å komme til siden hvor du kan registrere deg for å motta nyhetsbrev.
Har du ikke mottatt mailen enda?
-
Vi ber om din tålmodighet – det kan ta opp til 15 minutter før mailen kommer frem
-
Se gjennom søppelpostfilteret, da det kan ha havnet der ved en feil, i så fall kan du legge til vår e- mail til dine kontakter
-
Har du Gmail? Den kan ha havnet i “Sosialt” eller “Reklame”- folderen
Se over at din e- post er korrekt skrevet. Om den ikke er det, vennligst abonner igjen.