Betalingspåminnelse
Har du fått en betalingspåminnelse fra oss? Noen ganger blir betalingspåminnelsen sendt samtidig eller rett før vi har mottatt din innbetaling. Da ber vi deg vennligst dobbeltsjekke følgende:
Når betalte du fakturaen?
Det kan ta opptil fem virkedager (man-fre) fra du utfører en innbetaling til vi mottar beløpet. Så fort innbetalingen blir registrert hos oss mottar du en bekreftelse per e-post. Du kan også sjekke om vi har mottatt innbetalingen under “mine bestillinger” på din kundekonto.
Hvis du har mottatt en påminnelse på e-post eller brev og allerede har betalt, vennligst så kan du se bort i fra betalingspåminnelsen.
Oppgav du riktig ordrenummer ved betaling?
Bruk alltid ditt ordrenummer som referanse når du betaler, slik at vi kan behandle innbetalingen din raskt. Hvis du ikke har angitt ordrenummeret, vennligst la det gå 5 virkedager for å kunne behandle innbetalingen. Innen denne tiden vil vi behandle betalingen din eller tilbakebetale beløpet til deg.
Sjekk bankkontoen din for å se om du har mottatt refusjon fra oss. Hvis vi sendte deg en refusjon, ber vi deg om å betale for bestillingen igjen ved hjelp av riktig betalingsreferanse.
Betalte du flere ulike bestillinger sammen?
Da er det ikke sikkert at vi klarer å registrere innbetalingen til riktige bestillinger. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice så kan vi hjelpe deg.
Har du returnert varer?
Det kan ta opptil tre uker fra du sender en pakke i retur til vi mottar den. Så snart vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager vil du få en bekreftelse på e-post og vi sletter umiddelbart det utestående fakturabeløpet.
Dersom du har handlet med faktura og returnerer varer etter betalingsfristen på 30 dager, er det viktig at du betaler din faktura. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.
Hvor finner jeg KID nummer?
Klestilbud benytter seg ikke av KID-nummer. For at betalingen skal tilordnes riktig bestilling, er det viktig at bestillingsnummeret oppgis som referanse i meldingsfeltet. Dersom KID og meldingsfelt er i samme felt, kan du skrive “bestilling” foran bestillingsnummeret når du betaler.
Betaling med Vipps
Vipps er en mobil betalingstjeneste som lar deg raskt og sikkert overføre penger.
Velg Vipps i betalingsdelen når du bestiller, og hvis betaling gjøres via en PC, blir du sendt til Vipps sin landingsside. Der trenger du bare å bekrefte telefonnummeret ditt og logge på Vipps. Hvis betalingen starter på en mobil, bytter appen automatisk til Vipps. Bekreft betaling i Vipps, og du er ferdig.
Jeg har returnert eller kansellert min bestilling
Så snart vi mottar og behandler din kanselleringsforespørsel, blir pengene automatisk returnert til din konto.
Betalingsalternativer for produkter fra Klestilbud Partner
Betalingsalternativene for produkter fra en Klestilbud Partner er de samme som for alle andre varer på Klestilbud.
Hvorfor er ikke min ønskede betalingsmetode tilgjengelig?
Vi beklager hvis din ønskede betalingsmetode ikke er tilgjengelig for din bestilling.
Ved noen betalingsmetoder, spesielt med fakturabetaling, er det vi som betaler for bestillingen i forkant og deretter du som betaler tilbake til oss med din bankoverføring. Dette er grunnen til at vi vil være trygg på at hver transaksjon er sikker for oss, og ikke minst for deg.
Noen situasjoner kan påvirke tilgjengeligheten av de ulike betalingsmåtene. For eksempel, hvis levering og faktureringsadresse ikke samsvarer på grunn av skrivefeil, adresseendringer, familienavn eller hvis du valgte et hentepunkt for din levering. En annen grunn kan være om du fortsatt har noen åpne fakturaer hos oss. Selv om du allerede har overført pengene eller returnert, er det mulig at vi ikke har behandlet dem ennå.
Vær imidlertid oppmerksom på at vi også vurderer at enkelte betalingsmetoder kan innebære høyere kostnader eller risiko. I likhet med andre butikker og firmaer bruker vi uavhengige kredittbyråer for å ha sikre transaksjoner, og vi forbeholder oss retten til å avslå en betalingsmetode for enkelte bestillinger (du kan finne flere detaljer i våre generelle vilkår).
Våre kundebehandlere har ingen mulighet til å endre betalingsmetodene som tilbys deg i kassen, og for å holde dataene dine private, kan vi ikke finne ut nøyaktig hvorfor en betalingsmetode ikke tilbys.
Dersom din ønskede betalingsmetode ikke er tilgjengelig, beklager vi på forhånd. Du vil fortsatt kunne bruke alle våre andre tjenester og kan velge en av de andre alternativene, som alle er gratis.
Kortbetaling med 3D Secure
De europeiske reglene for betalingstjenester forandres for å gjøre det sikrere for deg å betale med kort. For alle bestillinger du gjør etter den 14. september, kan du derfor bli bedt om å autorisere betalingen via 3D Secure. Prosessen har ulike navn avhengig av hvilken type kort du betaler med, f.eks. Visa Secure, Mastercard Identity Check eller American Express SafeKey
Hva skal jeg gjøre?
Hvis du ikke allerede har gjort det, må du registrere ditt betalingskort for 3D Secure. De fleste banker tilbyr sine kunder å gjøre dette på nett. Se din banks hjemmeside for mer informasjon.
Hvis du allerede har registrert ditt betalingskort for 3D Secure, eller tidligere har benyttet deg av denne tjenesten, trenger du ikke å registrere deg igjen. Det kan likevel være at din bank har laget en ny prosess for å forbedre din betalingsopplevelse. Noen banker har designet en egen smartphone-app spesielt for dette. Kontakt din bank for mer informasjon.
For å forsikre deg om at du kan betale for din neste bestilling på en sikker og enkel måte, anbefaler vi at du aktiverer 3D Secure før du foretar ditt neste kjøp på nett.
Hva er nytt?
Du kan tidligere ha blitt bedt om å autorisere en betaling med 3D Secure, men med de nye reglene blir det enda sikrere og lettere å autentisere.
Videoen nedenfor viser et eksempel på hvordan den nye prosessen kan se ut. I dette tilfellet bruker banken kundens smartphone og fingeravtrykk for å bekrefte kundens identitet.
Forhåndsbetaling
Dersom du velger dette betalingsalternativet vil ordrebekreftelsen du mottar på e-post inneholde all betalingsinformasjon du trenger for å betale din bestilling. Husk at bankoverføringer kan ta opptil fem virkedager. Så snart betalingen er registrert blir din bestilling sendt ut.
For at betalinger skal kunne tilordnes riktig må hver bestilling betales separat, og ordrenummeret må alltid oppgis som referanse i meldingsfeltet.
Din ordre reserveres i 7 dager i vente på betaling.
Betaling gjøres til
- Betalingsmottaker: Klestilbud Payments GmbH
- Kontonummer: 6008.05.01210
- Referansenummer: Ditt ordrenummer
Du samtykker herved til at selger kan overdra betalingskravet for ditt kjøp til tredjeparter, herunder til Klestilbud Payments GmbH.
Vær oppmerksom på at Klestilbud ikke benytter seg av KID-nummer, og ordrenummeret må derfor oppgis som referanse i meldingsfeltet ved betaling. Dersom KID/meldingsfelt er det samme i din nettbank kan du skrive “bestilling” foran ordrenummeret når du betaler.
Vær oppmerksom på at vi først begynner å pakke bestillingen din når vi har mottatt betalingen, noe som kan ta opptil 5 virkedager. På grunn av det kan leveringstiden ta noe lengre tid.
Hvordan får jeg en kopi av fakturaen min?
Nedenfor kan du laste ned fakturaer for de siste Klestilbud-bestillingene dine og for noen av bestillingene fra våre Partnere. Hvis du nylig har lagt inn en bestilling, ber vi deg vente til pakken(e) er sendt før du forsøker laste ned faktura. Hvis bestillingen din ikke er sendt ennå, vil den ikke vises på listen nedenfor.
Er bestillingen din ikke klikkbar?
Fakturaer for de fleste Partner-varer og gavekort kan ikke lastes ned her. I dette tilfellet kan du kontakte oss for å få en kopi av fakturaen. Vennligst oppgi bestillingsnummeret i forespørselen.
Er du usikker på hvor store de utestående beløpene dine er?
Du finner en oversikt over alle utestående beløp på kundekontoen din.
Må jeg betale faktura for varene jeg returnerer?
Når du bestiller med faktura har du 30 dagers betalingsfrist. Dersom du leverer returen til PostNord innen betalingsfristen trenger du ikke betale for de returnerte varene. Du trenger da kun betale for de varene du beholder.
Du bruker den originale fakturaen, men trekker fra prisen for varene du har returnert. Dersom du har brukt en rabattkode med prosent, kan du trekke fra prosenten fra varene du beholder.
Dersom du returnerer varer etter 30 dager ber vi deg betale hele fakturaen og deretter få pengene refundert når vi har mottatt din retur.
Dersom du ønsker kan du vente med å betale til du får en korrigeringsfaktura fra oss. Korrigeringsfakturaen sammen med den originale fakturaen gi deg det oppdaterte beløpet, da den viser hvor mye vi har slettet fra den originale fakturaen. Denne fakturaen vil først komme når varene er ankommet i retur på vårt varelager. Vi minner om at returtiden er på en til tre uker.
Du finner en oversikt over varene og betalingsinformasjon på din ordre inne på din kundekonto.