Hvordan kan jeg endre eller kansellere en bestilling?
Så lenge vi ikke har begynt å pakke varene, kan du kansellere hele eller deler av din bestilling. Dersom du ønsker å endre på leveringsadressen eller produkter, kan du kansellere ordren og legge inn en ny med rett leveringsadresse eller produkt.
Gå frem på følgende måte:
1. Logg på «Min konto» og velg «Mine bestillinger» i menyen til venstre.
2. Klikk på «Se/kanseller bestilling».
3. Klikk på «Kanseller bestilling» for å kansellere hele bestillingen, eller på «Kanseller artikkel» for å fjerne enkelte artikler.Følg instruksjonene på skjermen.
Hvis du har betalt med gavekort eller benyttet en rabattkode er det kun mulig å slette hele bestillingen.
Hvorfor får jeg ikke opp alternativet «Se/kanseller bestilling»?
Funksjonene «Kanseller bestilling» og «Kanseller artikkel» er kun tilgjengelige i et begrenset tidsrom etter at bestillingen er registrert. Hvis du kun kan velge alternativet «Se bestilling», betyr det at det er for sent å kansellere bestillingen.
Kan jeg endre på en utført bestilling?
Du kan dessverre ikke endre adressen eller bytte varer etter at en bestilling er registrert. Dersom du vil endre adresse eller vare, kansellerer du bestillingen og legger inn en ny med riktig adresse/vare. Dersom det er for sent å kansellere bestillingen kan du la være å hente ut pakken, slik at den automatisk returneres til oss.
Vi oppfordrer deg til å kontakte utleveringsstedet og be de sende pakken i retur når du har fått hentemelding. Dette er for å få fortgang returprosessen og eventuelt refundering av bestillingen dersom denne er betalt.
Hva skjer med min innbetaling når jeg kansellerer bestillingen?
Dersom du har betalt med kort vil beløpet automatisk bli frigjort av Klestilbud innen fem virkedager etter kansellering.I noen tilfeller kan beløpet likevel fortsatt være reservert av banken din og det kan derfor se ut som at vi har trukket beløpet. Du kan ta kontakt med banken din for å høre om de har mulighet til å fjerne reserveringen. Du kan også vente på at dette oppdateres av seg selv. Bankene fjerner reserveringer senest innen 30 dager, men det går vanligvis raskere enn dette.
Jeg klikket avbryt før jeg fullførte min bestilling med VIPPS men fikk fremdeles en bestillingsbekreftelse?
Dersom du har klikket avbryt før du gjennomførte din bestilling med VIPPS har bestillingen ikke gått igjennom, og bestillingsbekreftelsen vises kun grunnet tekniske vanskeligheter.
Vi har nylig introdusert VIPPS som en betalingsmetode. Vi opplever dessverre noen tekniske problemer som fører til at feil side kan vises når du trykker på avbryt i bestillingsprosessen med VIPPS som betalingsmetode. Vi beklager dette, og arbeider med å fikse problemer så fort som mulig og takker for din tålmodighet.
Legge inn bestilling
1. Legge til varer i handlekurven
a) Når du bestemmer deg for et produkt og den ønskede størrelsen og fargen, kan du legge den i handlekurven ved å trykke på “kjøp”.
Vær oppmerksom på at varene i handlekurven ikke er reservert før du har fullført kjøpet.
b) Når du klikker på ikonet i øverste høyre hjørne som ser ut som en veske, kommer du til handlekurven.
Din handlekurv inneholder en oversikt over artiklene du har valgt. Her kan du raskt og enkelt se hva du har lagt til i handlekurven og endre størrelse, antall og farge. Du ser også totalene for varene og forventet leveringsdato.
2. Fullføre bestillingen
Klikk på “Gå til kassen” for å fullføre bestillingen. Kassen består av fire trinn:
Trinn 1 – Innlogging: Først må du logge på kontoen din. Du hopper automatisk over dette trinnet hvis du allerede er logget inn.
Trinn 2 – Adresse: Du kan få pakker levert til din adresse eller velge et utleveringssted. Dersom du ønsker hentested. Skriv inn din hjemmeadresse og velg ønsket leveringssted fra listen eller på kartet. Klikk på “velg” for å fortsette. Du ser nå din valgte leveringsadresse og din faktureringsadresse. Dersom du ønsker hjemlevering som valg. Fyll inn din informasjon (Oppgi telefonnummer for å motta oppdatering og leveringsbekreftelse via SMS) PostNord eller Bring vil informere deg om leveringsdato og organisere selve leveringen. Rediger dine valg ved å klikke på pennen. Når du er fornøyd med valgene dine, klikker du på “Videre”. Du hopper automatisk over dette trinnet hvis du allerede har valgt leveringssted/hjemlevering. Du kan alltid gå tilbake til dette trinnet hvis du klikker på “Adresse” i oransje farge øverst.
Trinn 3 – Betalingsmåte: Du velger deretter betalingsmåte. Når du har valgt betalingsmåten din, klikker du på “Videre”. Du hopper automatisk over dette trinnet hvis du tidligere har valgt betalingsmåter. Du kan alltid gå tilbake til dette trinnet hvis du klikker på “Betaling” i oransje farge øverst.
Trinn 4 – Bekreft: I det andre trinnet vil du se en oversikt over bestillingen din. Du kan se om bestillingen vil bli delt inn i flere pakker, og beregnet leveringstid. Klikk på det lille merket ved siden av et produkt for å fjerne det fra bestillingen din. Hvis du vil legge til flere varer i bestillingen, klikker du på “Klestilbud” øverst på siden for å komme tilbake til butikken. Når du går tilbake til sjekken, har dine tidligere valg blitt lagret. Klikk på pennene for å gå tilbake og endre dine valg. I boksen “Rabattkode eller gavekort” skriver du inn koder. På bunnen vil du se din totale sum. Klikk på “Send bestilling” for å bekrefte bestillingen din.
Trinn 5 – Ferdig: Når du har kommet til dette trinnet, er bestillingen din registrert!
3. Etter din bestilling
Etterpå vil du motta en bekreftelses-epost med ordreoppsummering og betalingsinformasjon. Samme informasjon kan også vises i “Min konto”.
Når bestillingen blir sendt, vil du motta en ny e-post. Meldingen inneholder en sporings-ID som du bruker til å spore pakken.
Hvordan får jeg en kopi av fakturaen min?
Nedenfor kan du laste ned fakturaer for de siste Klestilbud-bestillingene dine og for noen av bestillingene fra våre Partnere. Hvis du nylig har lagt inn en bestilling, ber vi deg vente til pakken(e) er sendt før du forsøker laste ned faktura. Hvis bestillingen din ikke er sendt ennå, vil den ikke vises på listen nedenfor.
Logg inn for å skrive ut kopi på faktura på din siste bestilling.
Er bestillingen din ikke klikkbar?
Fakturaer for de fleste Partner-varer og gavekort kan ikke lastes ned her. I dette tilfellet kan du kontakte oss for å få en kopi av fakturaen. Vennligst oppgi bestillingsnummeret i forespørselen.
Er du usikker på hvor store de utestående beløpene dine er?
\Du finner en oversikt over alle utestående beløp på kundekontoen din.
Når kommer varen inn igjen på lager?
Vi har dessverre ikke oversikt over når eller om en utsolgt vare kommer inn på lager igjen, da det ligger mange forskjellige faktorer til grunn for vårt sortiment.
Legg inn en størrelseforespørsel
Dersom varen fortsatt finnes på nettsiden kan du legge inn en størrelsesforespørsel. Det blir da registrert interesse for varen, som også kan bidra til at den tas inn igjen.
For å gjøre dette trykker du på “Velg størrelse” ved siden av artikkelbildet og deretter på “Påminn meg” til størrelsen du ønsker. Det vil åpne seg et vindu hvor du fyller inn din e-postadresse. Dersom vi får varen inn på lager igjen i din ønskede størrelse vil du da få en epost som varsler om at varen er tilbake på vår nettside.
Vær oppmerksom på at varen sannsynligvis kun er på lager i en kort tid, da vi som regel kun mottar et begrenset antall varer og interessen for dem er ofte stor.
Bærekraftig mote
Hva gjør Klestilbud i forhold til bærekraft?
Gjennom vår do.More-strategi, har vi helt siden 2019 satt flere bærekraftsmål innen områder som klima, emballasje, produkter og mennisker.
Oppdag hva vi har oppnådd så langt, og noen av planene våre for fremtiden i vår 2022-rapport.
Hvordan kan jeg finne produkter med bærekraftighetsrelaterte egenskaper (f.eks. økologiske materialer, resirkulert innhold osv.)?
Det er viktig for oss å tilby bærekraftighetsrelatert informasjon om våre produkter på en måte som er lett for deg å finne og forstå. Produktene våre er nå merket med ikoner som viser hvordan produktene er fremstilte eller sertifiserte med bærekraft i fokus.
Du kan klikke på ikonene for å få en rask detaljoversikt. Produktene som er merket med ikoner, har mer bærekraftighetsrelatert informasjon på produktsiden. Du finner produkter som er merket med ikoner i hele nettbutikken. Du kan også bruke filteret ‘Bærekraftighet’ øverst på katalogsiden for å handle utfra bærekraftighetsrelaterte produktegenskaper som er viktige for deg.
Hvilke standarder må produktene oppfylle for å kunne bli merket med et ikon?
Ingen produkter er 100 prosent bærekraftige, men det er mange måter å prøve å gjøre dem bedre på. Ikonene våre skal gi deg en enkel måte å identifisere bærekraftighetsrelatert produktinformasjon på som er viktig for deg.
Det finnes mange forskjellige materialstandarder og bærekraftighetssertifiseringer. Vi viser kun ikoner på produkter som oppfyller alle kriteriene for minst ett av våre godkjente materialer eller sertifiseringer. Merkevarer må deklarere sin bærekraftighetsinformasjon, og kunne bevise at den er korrekt.
Hvilke standarder og sertifiseringer kan jeg finne hos Klestilbud?
Se den fullstendige listen over standarder og sertifiseringer her: https://www.zalando.no/campaigns/about-sustainability/
Jeg ser ingen bærekraftsikoner i Klestilbud-appen
Hmm, prøv å oppdatere appen din til den nyeste versjonen for å sikre at du har tilgang til de nyeste funksjonene våre.
Munnbind i tøy er nå tilgjengelig hos Klestilbud
Vi tilbyr nå ikke-medisinsk munnbind i tøy til våre kunder.
Hvor kommer munnbindene fra?
Munnbindene kommer fra våre partnermerker og leverandører av egne merker. Du kan finne en oversikt over våre private merkeleverandører her: https://corporate.zalando.com/en/corporate-responsibility/our-private-label-suppliers
Hvorfor tilbyr Klestilbud munnbind i tøy?
Som Europas ledende moteplattform med hovedkvarter i Berlin, ser vi det som vårt ansvar, både som selskap og individer, å finne løsninger i den pågående situasjonen med COVID-19. Vi ønsker å hjelpe våre kunder å tilpasse seg det raskt endrede miljøet.
Hvordan registrerer jeg meg for en invitasjon?
Hvordan registrerer jeg meg for en invitasjon?
Når du klikker på varen, vil du se en knapp som sier «Registrer deg for en invitasjon.» Forsikre deg om at du velger en farge og størrelse før du registrerer deg.
Jeg fikk en invitasjon! Hva nå?
Gratulerer! Nå kan du bruke invitasjonen til å kjøpe varen du ønsket. Klikk på «Handle nå» i e-posten med invitasjonen for å gå videre og kjøp den. Husk at du ikke kan endre fargen eller størrelsen på varen på dette stadiet.
Hvor lenge er invitasjoner gyldige?
Invitasjoner er vanligvis gyldige i 2 timer fra det tidspunktet du har mottatt dem i innboksen din. Gyldigheten av invitasjonen er tydelig oppgitt i e-posten.
Hvorfor har jeg ikke mottatt en invitasjon enda?
Invitasjoner er vanligvis begrenset, da dette er varer med høy etterspørsel. Når du har registrert deg for en invitasjon, vil du ha muligheten for å få en invitasjon i løpet av de neste 7 dagene etter varens offisielle lanseringsdato. Invitasjoner sendes bare ut etter at lanseringsdatoen er nådd. Hvis du ikke får en invitasjon innen da eller de neste 7 dagene må du dessverre registrere deg for en invitasjon igjen når varen er på lager igjen.
Hvordan vet jeg om en vare bare er for inviterte?
Du vil vite når en vare bare kan kjøpes med invitasjon når du ser at «Legg i handlekurven» -knappen er erstattet med «Registrer deg for en invitasjon.» Varer på invitasjon har vanligvis høy etterspørsel og har begrenset lagertilgjengelighet.
Kan jeg returnere varer kjøpt på invitasjon?
Ja, du kan returnere varer kjøpt på invitasjon.
Kan jeg endre størrelsen eller fargen etter at jeg har registrert meg for en invitasjon?
Dessverre kan du ikke endre fargen og størrelsen du valgte etter at du har registrert deg for en invitasjon.
Kan jeg registrere meg for flere invitasjoner?
Dessverre kan du ikke registrere deg for en invitasjon på samme vare flere ganger. Vi vil bare vurdere den siste påmeldingen din. Dersom det har gått 7 dager og du ikke har mottatt en invitasjon, kan du imidlertid registrere deg for en annen invitasjon hvis varen fremdeles er tilgjengelig.
Begrensede artikler
Hvorfor kan jeg ikke legge denne varen i handlekurven min?
Vi har en egen kasse for de mest ettertraktede eller begrensede varene våre, så knappen “Legg til i handlekurven” er erstattet med “Kjøp nå” for å hjelpe deg med å kjøpe varen raskere!
Hvorfor kan jeg ikke kjøpe denne varen?
Vi ønsker å sikre at kundene våre kan bestille varer som finnes i et begrenset antall (for eksempel spesielt ettertraktede varer som bare er tilgjengelige i små opplag). Av denne grunn er disse varene beskyttet av tekniske sikkerhetstiltak mot å bli bestilt av for eksempel automatiserte systemer eller personer som handler kommersielt. Det kan dessverre ikke utelukkes at enkelte kunder ikke vil kunne fullføre bestillingsprosessen selv om sikkerhetstiltakene ikke er beregnet mot dem.
Hva er varer som kun er tilgjengelig etter invitasjon?
Du kan se at en vare kun er tilgjengelig etter invitasjon når du ser at knappen “”Legg til i posen”” er erstattet med “”Registrer deg for en invitasjon””. Varer som kun kan bestilles etter invitasjon, er vanligvis svært etterspurte og har begrenset lagerbeholdning. Mer informasjon om hvordan du registrerer deg for en invitasjon her: Hvordan registrerer jeg meg for en invitasjon
Prisendringer
Prisene på Klestilbud er basert på uavhengige interne beregninger. Våre varepriser kan endres på grunn av en rekke årsaker, inkludert, men ikke begrenset til: Tilgjengelighet, spesialtilbud, salg og sesongtilbud.
Vi streber alltid etter de best mulige prisene. Sørg for å sjekke Klestilbud regelmessig, slik at du ikke går glipp av noen kampanjer!